dimecres, 16 d’octubre de 2013

[CAT] Saps perquè Mimam Barcelona liquida del seu lineal les cadires del Grup 1 de sentit a la marxa?


Mimam Barcelona liquida del seu lineal les cadires de Grup 1 de sentit a la marxa perquè indiscutiblement la millor opció és que els infants viatgin el màxim de temps possible en sentit contrari.

Per què és molt millor que els infants viatgin en sentit contrari?
Tothom sap que un recent nascut quan va amb el Maxi Cosi, l’hem de col·locar en el cotxe en el sentit contrari de la marxa. Però, què succeeix quan aquest Grup 0 se li queda petit? Molts pares tenen certa pressa en girar als seus fills colocant-los en el sentit de la marxa i, malgrat que ningú posa en dubte que tothom cerca el millor per als seus fills, aquesta opció no és la més segura.

Sabies que viatjar en sentit contrari es fins a 5 vegades més segur per al nadó? En els països escandinaus els infants viatgen fins als 4 anys en sentit contrari i aquesta és la causa per la qual es redueix dràsticament el nombre de vícitmes mortals o nens ferits de gravetat. Només depèn de nosaltres decidir què és el més segur pels nostres fills.


Màxima seguretat en els accidents de trànsit
Els accidents de trànsit més perillosos són les colisions frontals. És en aquest tipus d’accidents on les velocitats i forces més altes entren en joc. Quan un infant pateix un xoc frontal i va assegut en el sentit de la marxa, el cap es projecta violentament cap endavant, quedant subjectat fortament per l’arnés. Això ocasiona una tremenda pressió en el coll, columna vertebral i òrgans interns. El cap del nen queda completament desprotegit al projectar-se amb tantíssima força cap endavant. Malgrat el nen/a pugui suportar la força de l’impacte, la seva força muscular resulta insuficient per aguantar tanta pressió. La columna vertebral és l’encarregada de mantenir el cap en el seu lloc; ni tan sols un adult  en un accident de cotxe, no és capaç de mantenir el cap en el seu lloc mitjançant els músculs del coll i hem de tenir en consideració que l’esquelet d’un nen i d’un adult són molt diferents. La columna d’un nen està creixent, no s’han solidificat del tot els ossos i és plena de cartílegs. Això vol dir que el coll és molt més vulnerable a les grans forces que es produeixen en un accident de trànsit. En el pitjor escenari, el coll s’estirarà de tal manera que la columna es partirà. Això es coneix com decapitació interna.

En proves d’impacte (crash test) el cap dels dummies (maniquís d’alta tecnologia per a testar els efectes dels accidents de cotxe en els humans), el coll se’ls hi estira fins a 5 cm. La columna vertebral amb menys d’un 1 cm d’elongació ja es pot partir.

Les costelles del nen, les quals queden per sota de l’arnés s’inclinaran endavant, quedant aleshores desprotegits els òrgans interns com el cor i la melsa.


Quan el nen/a va en sentit contrari a la marxa i hi ha un xoc frontal, l’infant es projecta contra la seva cadireta i la força de l’impacte es distribueix al llarg de tota la superficie del respatller. El coll, columna vertebral i els òrgans interns no són sotmesos a l’estrés de la força del xoc i conseqüentment romanen protegits.

En una cadira d’automòbil instal·lada en el sentit de la marxa, el coll se sotmet a una força equivalent als 300-320 kg, mentre que en els sistemes de retenció infantil en contra de la marxa la força en el coll és equivalent als 50 kg. Us recomanem que mireu el video adjunt de  dos crash test  i on en pocs segons veureu el perquè és tan crucial que el nen/a vagi a favor de la marxa o en contra de la marxa.



Segons un estudi realitzat per Volvo on es van analitzar 13.000 accidents de trànsit, en 800 casos s’hi van veure implicats com ocupants, infants d’edats compreses entre els 0 i 4 anys. D’aquests 800 ocupants, el 40% dels nens que anaven en cadiretes a favor de la marxa van patir lesions greus o molt greus,  mentre que només un 8% dels que anaven en el sentit contrari van patir-ne. Per això afirmem que les cadires de sentit contrari a la marxa són 5 vegades més segures que les que van a favor.

A Mimam Barcelona  sabeu que ens preocupa la seguretat i que ens esmercem sempre en oferir els productes que garanteixin la màxima seguretat per als vostres fills. Per aquest motiu Mimam Barcelona  ha decidit liquidar del seu stock les cadires a favor de la marxa de grup 1, comercialitzant fundamentalment aquells sistemes de retenció infantil que van instal·lats en el sentit contrari a la marxa pels grups de 0-1 i 0-1-2. No obstant això, per a aquells vehícles d'interior d'habitacle més petit i no compatibles amb les cadires de sentit contrari, Mimam seguirà oferint la cadira Be Safe IZI Comfort com a una opció vàlida.

Vine a visitar-nos a la nostra tenda i estarem encantats de mostrar-te en persona els avantatges de les cadiretes col·locades en sentit contrari de la marxa, disposem de diferents marques i models.